En helt fantastisk dag!

Denna dag har bara varit glad, och ingenting har gjort mig sur denna dag! Ska försöka berätta i detalj..?
Händelse nummer 1. 
Jag gick till skolan med ett ovanligt glatt humör och kände mig väldigt.. glad! Jag gick igenom en dag av allt annat än sura grejer - fast jag måste lägga till att vissa killar i min klass är helt himla skit töntiga -.-- men i alla fall.. Så vid lunchen kom min och Emmas körledare fram till oss (Han är också lärare på skolan) och sa typ såhär: "Jag har blivit ombedd att utse två personer från kören som representerar Matteusskolan i kören *namn på kör*. Jag har valt er två". Efter att Emma och jag hade hakan i marken så fortsatte han: "Dessutom, Amanda så kan du göra ett prov för några gubbar, och om det går bra så kan du spela piano i en orkester då." Jag var helt stum. Han har valt EMMA och MIG av alla sjuor, åttor och nior i vår kör i skolan. Och vi är de enda sexorna i kören.. :)

Händelse nummer 2. 
Jag gick till pianot för att spela såklart. Efter att ha börjat ett stycke av Chopin, så säger min lärare: "Amanda, kommer du ihåg när Margareta skakade din hand och sa Välkommen till mellanstadiet i Musik (Margareta är den mest fantastiske person som jag någonsin har träffat, och antagligen kommer att träffa. Hon grundade stället där jag spelar, och jag spelade extra med henne förutom mina vanliga lektioner som jag nu har på onsdagar. Hon led av cancer medan hon spelade, och gick bort förra året i mars). Du har just lämnat det stadiet, och är nu i Högstadiet". Jag är fortfarande i chock. Allting har gått så himla fort, jag har spelat i fem år! :D

Händelse nummer 3.
Är det någon som läser detta som har provat att spela salsa på piano? Det är JÄTTE svårt. Jag har tränat och tränat och inte satt det på jätte länge. Men ikväll bestämde jag mig för att inte gå ifrån pianot innan jag hade satt det. Så, nu kan jag spela lite salsa! 

Ursäkta för lite skryt, men, just nu så får ni stå ut med det! :P:P:P
Detta har varit en såå himla härlig dag, vill aldrig att den ska ta slut, fast det börjar dra lite i ögonlocken.
Sov gott allihopa! 
/ A, 

Andra kommentarer
Postat av: ella

Haha :)

komentera gärna min blogg också

<3

2009-04-16 @ 07:27:13
URL: http://proffsit.blogg.se/
Postat av: Emilia

vilken söt blogg du har :D ska vi lägga till varandra på bloglovin? ;)

2009-04-18 @ 01:23:46
URL: http://emiliasays.blogg.se/

God fortsättning :)

What's your name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (som bara jag ser):

Har du någon blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0