Att försöka är bättre än att inte försöka

Som rubriken: Att försöka är bättre än att inte försöka. 
Jag försöker skriva om Buddha (en SO-uppgift). Jag tycker att Buddhismen är jätte intressant, hela tänket är så.. inspirerande? 
Men det går så           seeeeggggggttttt. Jag blir galen! Egentligen så är det inte så mycket som behöver göras inför inlämningen, jag ska skriva om Buddha, skriva om "de heliga böckerna", vad som händer efter döden. Typ så. Men jag vill liksom försöka förstå religionen lite mer, så då skriver jag ingenting (rättare sagt, jag antecknar ingenting) och glömmer därför bort det jag har läst. Jag har fått en bild av hur "min" buddhism ser ut, men jag vill ju gärna kunna lämna in och göra ett föredrag om det också? Vill folk höra när jag berättar min version av Buddhismen eller ska jag skriva utifrån internet, böcker osv..? 

Många hälsningar från en galen Amanda.

Andra kommentarer
Postat av: Jessica

jag diggar buddismen, den är cool :)

2009-03-01 @ 13:17:51
URL: http://jesi.blogg.se/

God fortsättning :)

What's your name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (som bara jag ser):

Har du någon blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0