Operation Dagsverke 27 maj.

Operation Dagsverke: 
Jag fick veta för ungefär en vecka sedan att klassen är med i någonting som kallas Operation Dagsverke. Klassen får en ledig dag där vi ska samla in pengar till fattiga barn i Afghanistan så att de får en utbildning. När jag kom hem berättade jag det för min mamma och pappa, och eftersom att jag spelar piano så tänkte vi att jag kanske kan lira hos något ställe. Det är ju super! tänkte jag. Mamma hade sett att ett hotell hade dagar då man kunde komma och spela. Så mamma och jag gick dit för att kolla ifall jag kunde spela. Jag spelade för en tjej La Valse d'Amelie från filmen Amelie från Montmartre, och dagen efter fick jag veta att jag kunde spela hos dem 1 timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen den 27 maj. För det får jag 500 kr! Så ett steg på vägen alltså. 

vet inte riktigt ifall jag ska göra en paus på denna blogg för att kunna ha en egen hemsida på Mac:en. Visst kan jag ha en blogg parallellt, men  vet inte ifall jag vill lägga så mycket tid på min dator då jag har både studier och annat att göra. 

En kluring till, blev det alltså



Andra kommentarer
Postat av: emelie

sv: åh, tack så mkt! :D

2009-05-04 @ 22:46:16
URL: http://emelienielsen.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: bra citat! fast även jag hade lite svårt att förstå den först, är lite trög på morgorna.

2009-05-07 @ 06:52:28
URL: http://lienes.blogg.se/

God fortsättning :)

What's your name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (som bara jag ser):

Har du någon blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0